The Tribe

351585.jpg-r_160_240-b_1_D6D6D6-f_jpg-q_x-xxyxx

ⒸAllocine

De câteva săptămâni, am tot căutat să văd filmul ucrainean The Tribe, dar nu reușeam: ba eram plecată din Paris, ba nu mai rula la cinematograful de lângă mine, ba îmi era lene să mă deplasez la un alt cinematograf. În sfârșit, sâmbăta trecută am ajuns la film.

L-am văzut într-o sală mică-mică, de vreo 40 de locuri aș zice, la Mk2 de la Beaubourg. De obicei, după ce văd un film și decid să scriu despre, utilizez numai cuvinte de genul: frumos, emoționant etc. Ei, nu prea e cazul la The Tribe, că frumos nu e, dar e un film DE VĂZUT, asta este cert.

Pentru cei care nu cunosc povestea, filmul The Tribe este regizat de ucraineanul Myroslav Slaboshpytskiy sau, mai bine zis, regizorul cu nume pe care n-o să reușesc să-l rețin vreodată și este un film mut. Mut, da, fără nici măcar vreo subtitrare. Filmul relatează viața de zi cu zi a unui gang de prostituate și racheți dintr-un internat pentru surdomuți din Kiev. În Franța, a fost foarte bine primit de public și a câștigat marele premiu la Săptămânii Criticii din cadrul Festivalul de Film de la Cannes din 2014.

Filmul este brut, uneori crunt. Trebuie să recunosc că a trebuit să închid ochii uneori și nu eram singura. Tipul care stătea lângă mine a ieșit din sală la una din scene și nu s-a mai întors. L-am asociat pe Slaboshpytskiy cu Mungiu pe alocuri. O să vă dați seama de ce când o să-l vedeți.

Slaboshpytskiy spune că dintotdeauna și-a dorit să facă un film mut, fără vreun cuvânt rostit, un film pe înțelesul tuturor, astfel să aducă un omagiu filmului mut. Slaboshpytskiy, jos pălăria, ți-ai atins scopul! Filmul durează mai mult de două ore, dar nicidecum n-am avut vreo senzație de plictiseală sau nedumerire…

Despre Newsfromparis

Stabilită la Paris, oraşul gri “bacovian”, vă povestesc despre experienţele mele culturale, plimbări și locații inedite din Oraşul Luminilor.
Acest articol a fost publicat în Filme și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

