Fost-am la circ să văd Cabaret New Burlesque

Hai să vă povestesc despre o ultimă experiență din weekend-ul trecut, aceasta fiind, după părerea mea, cireașa de pe tort 🙂 :am fost pentru prima oară la un cabaret. Cabaret New Burlesque îi zice, iar spectacolul a avut loc în cadrul Festivalului d’Ile de France, la Circul d’Hiver Bouglione.

Cabaret New Burlesque

Vă întrebați probabil ce este acel Cabaret New Burlesque, căci așa m-am întrebat și eu. Este o trupă de cabaret din SUA, cinci fete cu forme generoase și fără complexe, plus un bărbat cowboy. Spectacolul lor este un melanj de music-hall și new burlesque, acesta din urmă fiind o mișcare artistică și feministă care își face apariția în SUA în anii ’90, iar dansatorii se dezbracă sau chiar practică striptease-ul (mai multe despre new burlesque aici). După niște căutări pe Internet, am înțeles că trupa de Cabaret New Burlesque e prezentă pe scenă franceză de prin 2000 și ceva, dar a devenit celebră începând cu 2010, când au jucat în filmul Tournée (Turneul), pe care l-am văzut acum câteva zile, dar nu mi-a plăcut spre deosebire de spectacol.

Spectacolul s-a desfășurat numai în limba engleză, cu Kitten on the Keys, una dintre membrele trupei, în calitate de moderatoare, care și-a făcut treaba de minune, cu mici adaosuri de franceză pe ici-colo tocmai ca să dea o notă de umor spectacolului. Iar pe lângă umor și dansuri provocatoare, am avut parte și de muuuultă muzică, cu invitați speciali, precum actrița spaniolă Rossy de Palma, cântărețul portughez  The Legendary Tigerman și alți artiști francezi.

Au turnee prin toată Franța și toată Europa, așa că n-aveți de unde să știți cum se ivește ocazia. Chiar merită văzut. A fost un moment în care am aplaudat aproape în continuu, am râs copios și m-am emoționat. Am râs nu numai pe parcursul spectacolului, dar și la ieșire. De fapt, când am ieșit din sală, toată trupă era deja în hol și ne întâmpina cu zâmbete, goodies-uri și glume.

Iar ca să vă faceți o idee despre spectacol, iată și un filmuleț.

 Cirque d’Hiver Bouglione

20140928_164051.jpgblogAș vrea totuși să spun vreo două vorbe despre Circul Bouglione, că este pur și simplu splendid, dar, mai ales, totul s-a sincronizat cu cei de la Cabaret New Burlesque: sala, luminile, cadrul. Circul de iarnă a fost fondat în 1852, iar din 1934 a fost preluat de cei patru frați Bouglione. Numele Bouglione este foarte  cunoscut în lumea circului francez. Am mai scris aici câte ceva despre Bouglione.

Si câteva poze făcute cu telefonul, nu extrem de calitative:

Această prezentare necesită JavaScript.

Despre Newsfromparis

Stabilită la Paris, oraşul gri “bacovian”, vă povestesc despre experienţele mele culturale, plimbări și locații inedite din Oraşul Luminilor.
Acest articol a fost publicat în Circ, Festivaluri și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

