Expoziție sau ba?

20140927_184318

Gaîté Lyrique, Paris

Cum ziceam în articolul de ieri, am fost zilele trecute la o expoziție despre Tanger, dacă pot să-i zic expoziție, la Gaîté Lyrique. Eram curioasă să văd cum arată clădirea Gaîté Lyrique, fiindcă auzisem că ar fi una frumoasă și tare mă uimea faptul că am trecut pe lângă ea de sute de ori  și nu am vazut-o. Dar, vorba omului, poți să locuiești toata viața la Paris și tot să nu le cunoști pe toate. 🙂

Revin la expoziția despre Tanger, cum ziceam, nu prea aducea a expoziție. Mi s-a părut mai mult un târg de la care să-ți achiziționezi tot felul de bijuterii și alte elemente de decor made in Tanger. Ce-i drept, era o sală în care se proiectau scurtmetraje despre Tanger, dar noi am ajuns exact la momentul în care avea loc o conferință. Cum aceasta începuse deja de ceva timp, nu prea aveam cum să asistăm. Prin urmare, singurul lucru din care am putut învăța și eu ceva despre Tanger a fost o carte, de fapt, o culegere de fotografii din Tanger făcute de un fotograf francez. Răsfoind-o la librăria de la Gaîté Lyrique, am aflat că Tanger ar fi un orășel din Maroc, cu străduțe strâmte, în care se mănâncă mult pește, iar oamenii își pun hainele la uscat mai peste tot, chiar și în locuri total atipice.

Una peste alta, într-adevăr, Gaîté Lyrique sau Théâtre de la Gaîté este o clădire frumoasă. Actuala Gaîté Lyrique, adică cea de-a doua (prima construcție din 1763 a fost demolată), datează de pe la 1861, iar funcțiile acesteia au evoluat de-a lungul vremii, de la teatru/operetă/balet până la parc de atracții. Începând cu anul 2011, Gaîté Lyrique devine un centru cultural dedicat artelor numerice și muzicii de actualitate. Că veni vorba de arte numerice, mi s-a părut chiar incitant, doar că nici la capitolul „colecții permanente” n-am văzut mare scofală în afară de niște jocuri video.

Ce să mai zic, Gaîté Lyrique nu mi-a plăcut deloc în ceea ce privește expozițiile. Dar poate sunt ei buni ca și organizatori de concerte și festivaluri, că agenda lor pare stufoasă. Rămâne de văzut.

La Gaîté lyrique
3 bis rue Papin 75003 PARIS
Marți-Sâmbătă: 14-20
Duminică:12-18
    

Despre Newsfromparis

Stabilită la Paris, oraşul gri “bacovian”, vă povestesc despre experienţele mele culturale, plimbări și locații inedite din Oraşul Luminilor.
Acest articol a fost publicat în Expoziţii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

