Iar am fost „în vizită” la Brâncuși

BrancusiHeyyyy!Mai e cineva pe-aici?Știu, n-am mai scris de-un car de ani, dar m-am întors și mi-am reluat experiențele culturale pariziene cu sârguință :). Una dintre ele urmează mai jos:

De fiecare dată când ajung pe lângă Centrul Cultural Georges Pompidou, e musai să trec și prin atelierul Brâncusi. A devenit aproape inevitabil, bineînțeles, dacă mă aflu acolo între orele 14-18, atelierul fiind închis în restul timpului.

Sâmbăta trecută, trebuia să ne întâlnim cu niște prieteni prin Beaubourg să mergem la o expoziție la Gaîté Lyrique și, cum treaba s-a lăsat puțin așteptată, am hotârăt să „ardem” timpul prin atelierul lui Brâncuși. Și vă spun sincer că, de fiecare dată când intru acolo, mă simt ca și cum ar fi fost pentru prima oară.

Atelierul Brâncusi din Paris a fost creat ca urmare a testamentului lăsat de Constantin Brâncuși în anul 1956, la un an de la data morții. Prin acesta, sculptorul de origine română ceda statului francez totalitatea atelierului său, adică toate sculpturile, fotografiile, instrumentele. La dorința artistului, atelierul a fost reconstituit ținând aproape întocmai cont de dispunerea operelor în atelierul real al sculptorului, unde fiecare creație își avea propriul loc și spațiu. Primele două săli sunt cele mai bogate în ceea ce privește importanța operelor. Aici putem vedea renumitele sculpturi Sărutul, Poarta Sărutului, Coloana Infinitului, Pasărea în spațiu, Muza adormită etc. Celelalte două săli sunt puțin mai practice, deoarece conțin instrumente de muncă și lucrări neterminate.

Vă invit să mergeți ori de câte ori aveți ocazia, să admirați acea părticică din România, pentru că veți ieși de-acolo cu o doză de atitudine „zen”. Și știți de ce? Pentru că nu se stă la coadă, nu e aglomerat, iar oamenii sunt chiar „zen”.

Atelier Brancusi
Place Georges Pompidou
L-D:14-18. Inchis: Marți
Intrarea: gratis

Despre Newsfromparis

Stabilită la Paris, oraşul gri “bacovian”, vă povestesc despre experienţele mele culturale, plimbări și locații inedite din Oraşul Luminilor.
Acest articol a fost publicat în Expoziţii și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Iar am fost „în vizită” la Brâncuși

  1. Pingback: Expoziție sau ba? | News from Paris

Lasă un răspuns

